יום ראשון, 19 בפברואר 2017

החדשות הטובות של ישראל 19 בפברואר 17.

החדשות הטובות של ישראל 19 בפברואר 17.

בין כותרות השבוע של החדשות הטובות של ישראל


רופא ישראלי טס ללונדון בכדי לנסות להציל את ראייתו של אב לשבעה מעיראק.
עולם וירטואלי יעזור לילדים ללמוד על דו קיום.
חודשים לאחר רעשי האדמה באיטליה ישראל עדיין עוזרת למחוסרי בית.
שני לוויני מחקר ישראלים שוגרו בהצלחה.
ישראל מתכננת את מבצע השיקום של אחד מהנהרות הכי מזוהמים בהודו.
נמל חיפה מארח את הספינה הכי גדולה שעגנה אי פעם לחופי ישראל.
יוזמה ישראלית חדשה לקידום מיזמים בתחום שימור האנרגיה.
הספרי ברמת גן חוגג את לידתו של עוד קרנף לבן נדיר.
הקבוצה הגדולה אי פעם של "יהודים אבודים" עלתה לישראל מהודו.
המהדורה הראשונה של החדשות הטובות של ישראל בעברית.


הישגי הרפואה של ישראל

חיבור טוב יותר למכשיר דיאליזה. המיזם הישראלי בתחום המיכשור הרפואי Laminate Medical Technologies, פיתח מכשיר לתמיכה בכלי דם. המכשיר שמושתל בגופו של החולה מונע חסימות שמצריכות לעתים ניתוחים חוזרים להשתלת החיבור למכשיר הדיאליזה. Laminate Medical Technologies גייסה לאחרונה 8 מיליון דולר.

מנתח עיניים ישראלי הוא תקוותו האחרונה של אב לשבעה מעיראק.
דר. יגאל רוטנשטרייך,מנתח עיניים בכיר במרכז הרפואי שיבא, טס לאנגליה בניסיון אחרון להציל את ראייתו של אבלשבעה מעיראק. רופאים טורקים אמרו לאיש שנשאר עילום שם שישראל היא חוד החנית של רפואת העניים בעולם. הפגישה תתקיים בלונדון.

שיא של 236 קריאות למוקד חירום. אברהם לוי נשוי פלוס שניים, הוא יזם עצמאי וגם מתנדב בתור טכנאי רפואת חירום בשירות  United Hatzalah. בחודש ינואר האחרון שבר אברהם שיא כשנתן מענה ל236 קריאות חירום במשך חודש אחד בלבד.

שלושה מיזמים נצרתיים מבטיחים בתחום הרפואה.NGT3 - קרן הון סיכון מנצרת, מכינה את מכירתם של שלושה מיזמים מבטיחים שכתבתי עליהם בעבר ב"חדשות הטובות של ישראל”. Aqueduct  מאפשר בדיקה מהירה וללא כאבים של סרטן צוואר הרחם.  Guide In  מאפשרת אינטובציה בטוחה וParaSonic’s ultrasonic comb מספקת פתרון לכיני ראש.

ממתיק טבעוני חדש, ללא סוכר ותוצרת כחול לבן.
Lampados International הישראלית משיקה את Liteez, ממתיק חדש בטבליות 3D דמויות מרנג. ללא ביצים, ללא סוכר, ללא גלוטן, אינו מהונדס גנטית, טבעוני ואשיר בסיבים. Liteez מומלץ להמתקת קפה או תה וגם כ"פינוק מתוק ולא משמין".


תיקון מומים לפני הלידה. מנתחים בבית החולים הדסה בירושליים יכולים לאתר ולתקן תופעות חריגות בעוברים החל מהשבוע השמיני לאחר ההפריה. דופק לא סדיר, אנמיה, תאומים החולקים שליה, בקעים מולדים, תיקון חוט שדרה. רופאים ישראלים מצילים חיים עוד לפני שהם מתחילים.

ישראל היא מקבלת ובינלאומית

אחת מהמדינות הטובות ביותר למשפחות. כתבתי בעבר  (May 2016) שישראל דורגה במקום הרביעי ברשימת המדינות שהכי טוב לגדל בהן ילדים, על פי סקר שערכה InterNations’ Family Life Index. השנה ישראל טיפסה למקום השלישי ברשימה, אחרי פינלנד צ'כיה. רפואת ילדים מתקדמת ואפשרויות חינוך מגוונות הם גורמים מרכזיים לדירוג הגבוה של ישראל.

עוזרים לקשישים לחמם את הבית. "הקרן לידידות" (IFCJ) פתחה את החורף בסיוע בחימום בתיהם של14,000 קשישים נזקקים בישראל. שוברי סיוע חולקו לקשישים ב100 ישובים ברחבי הארץ.

עוזרים לבעלי מוגבלויות לנהל חיים עצמאיים. קרן כולל חב"ד ומשרד הרווחה מספקים דיור משותף ל40 ישראלים בעלי מוגבלויות, בין הגילאים 18-50. הדירות במגדל העמק מותאמות במיוחד לדיירים בעלי מוגבלויות ומאפשרות להם לנהל חיים עצמאיים במרחב מחיה פרטי.

שיטה חדשנית לחינוך לשלום. מכון מופ"ת הישראלי צועד קדימה בתחום הכשרת מורים ופיתוח שיטות הוראה חדשניות. מרכז TEC "לטכנולוגיה, חינוך ושונות תרבותית" של מכון מופ”ת פיתח "עולם וירטואלי" שיסייע בחינוך ילדים לדו קיום.


אם סורית יולדת בבית חולים בישראל. במרכז הרפואי זיו בצפת יצאה לאוויר העולם תינוקת בריאה ושלמה. אמה של הילדה היא אישה בת 29 שהובאה לישראל מכפר סורי שכל בתי החולים בסביבתו נהרסו במלחמת האזרחים הממושכת. כאות הוקרה למדינת ישראל החליטה האם הצעירה לקרוא לבתה שרה.

מקימים אזור סחר חופשי עם ירדן. בעבר כתבתי על מסילת רכבת שתחבר בין ישראל לירדן. אחד מיעדי הפרויקט הוא הקמת אזור סחר חופשי בצד הירדני של נהר הירדן.המובלעת שתשתרע על פני 175 דונם תהווה מרכז תעשייה ועסקים משותף לשתי המדינות. המוקשים הישנים סולקו והחלו העבודות על הגשר.

מספקים סיוע חורף לפליטים. הארגון הישראלי IsraAID וארגון הסיוע היהודי, הניויורקי Amaliah סיפקו 1.5 טון של
 סיוע שנאסף בישראל לטובתם של פליטים המוחזקים על האי היווני לזבוס בתנאים של קור קשה. בחורף צונחות הטמפרטורות על האי עד למתחת לאפס. הסיוע כולל ביגוד חם ועמיד במים, שמיכות ושקי שינה.

ממשיכים לתמוך באיטלקים מחוסרי בית. כתבתי בעבר שארגון IsraAID היה ארגון הסיוע הבינלאומי הראשון שנרתם לעזרתם של קרבנות רעש האדמה באיטליה. בחלוף יותר מששה חודשים ולאחר רעש אדמה נוסף IsraAID עדיין שם, מספקת שמיכות תרמיות, מעילים, נעליים, מפזרי חום ואמצעים אחרים.

רופאים צרפתיים משתלמים בטיפול נמרץ. משלחת של רופאים מצרפת הגיע לישראל כדי לעבור השתלמות בנושא ניהול דו"חות חירום בבתי חולים בזמן טיפול באירוע רב נפגעים. המשלחת ביקרה באגף התת קרקעי של המרכז הרפואי סורסקי שנועד לשרוד בתנאים של מתקפת אב"כ.

מנהיגים אינדונזיים מוסלמים מגיעים לישראל. נשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין, קיבל את פניה של מלשחת מנהיגים מוסלמים מאינדונזיה. במהלך הפגישה שנערכה בבית הנשיא בירושלים ביוזמת Australia / Israel & Jewish Affairs Council, ריבלין סיפר לאורחיו האינדונזיים שאביו יוסף יואל ריבלין תרגם את הקוראן מערבית לעברית בשנת1936.

מדע וטכנולוגיה

שוגרו שני לוויינים זעירים. סוכנות החלל ההודית שגרה אל מסלולם שני לוויינים ישראלים זעירים . לווין ה SpacePharma’s DIDO נושא את "מעבדת הננו הלוויינית" הראשונה בעולם, שתשמש לניסויים בתחום הרפואה ולמחקר על אקלים כדור הארץ של אוניברסיטת בן גוריון.

מדענים ישראלים מעיפים מבט על רגעיו הראשונים של הסופרנובה. מכישירי הסריקה הטלסקופיים של מכון וייצמן סיפקו מבט נדיר על רגעיה הראשונים של התפוצצות הסופרנובה SN2013fs שהתרחשה לפני 160 מיליון שנה. המחקר שפורסם ב  (published in Nature Physics)  אפילו זכה לדיווח מסולף בUK Graudian האנטי ישראלי.

חרסים עתיקים מעידים על שינויים בשדה המגנטי של כדור הארץ. עוצמת השדה המגנטי של כדור הארץ אינה קבועה – על כך מעידים כלי חרס המושפעים מהתנודה בעוצמת השדה מגנטי כשהם בתוך הכבשן. ניתוח מעבדה של 67 ידיות כדים מיהודה שגילם נקבע בוודאות מראה את השינוי שחל בעוצמת השדה המגנטי של כדור הארץ בין המאה השמינית למאה השנייה לפנה"ס.

CleanTech 2017. ועידת קלינטק הבינלאומית ה21 תתקיים במרכז הירידים בתל אביב ב22-23 בפברואר. השנה יציגו בתערוכה מאות חברות "טכנולוגה נקייה" ישראליות לצד גופים ממשלתיים, ארגונים ירוקים, חממות טכנולוגיות, קרנות הון סיכון ומוסדות השכלה.

משקמים נהר נוסף בהודו. כתבתי בעבר על המאמץ הישראלי לשיקום הנהרות ומקווי המים של הודו. לאחרונה נתבקשה חברת ה"קלינטק" הישראלית Ayala Water and Ecology
לפתח תכנית לשיקום קטע מנהר ה"ימונה" בקרבת דלהי, אחד הנהרות המזוהמים ביותר בהודו.

פריחה על גדות הקישון. כתבתי בעבר על ההתקדמות של תהליך השיקום של נחל הקישון. לשמחתם של חובבי הטבע הישראלים אלפי נרקיסים חזרו לפרוח החורף על גדות הנחל לאחר היעדרות של עשרים שנה.

ניתוח כימי של צמחים. חוקרים ממכון ויצמן ברחובות פיתחו שיטה חדשה לניתוח כימי של צמחים וזיהו בממוצע כ 15,000 כימיקלים אורגניים (מטבוליטים) בכל צמח. בעקבות פיתוח השיטה הוקם מאגר מידע של מטבוליטים שנקרא WeizMass ומערכת בשםMatchWeiz לניהול מאגר המידע.

מגדלים קפה טוב יותר.  NRGene הישראלית וחברת הענק האמריקנית Monsanto חתמו על זיכיון רב שנתי, לא בלעדי לשימוש בטכנולוגיה מיפוי הגנום של NRGene. ההסכם יגביר את יכולתה ל Monsanto לחזות, להשוות ולבחור את המבנים הגנטיים המוצלחים ביותר של עצי הקפה.

טאץ' פד אלחוטי לאפקטים. המיזם הישראלי GTC Sound Innovations  ייצר את הRevPad, מכשיר אפקטים אלחוטי חדשני, קומפקטי ובעל ממשק טאץ' המתחבר בקלות לכל כלי נגינה מוגבר. המכשיר ישחרר את הגיטריסטים מהפדלים המסורתיים שמתחברים בעזרת כבל.

Wi-Fi בטיסה. Gilat Satellite Networks הישראלית בשיתוף עם Air Media Group מספקות אינטרנט אלחוטי מהיר במהירות שלמעל 100bps לנוסעים בטיסות שעוברות מעל סין.

התקן להגנה מחסימה אלקטרונית במערכות GPS. היוזמה הישראלית GPSdome מציעה התקן להגנה מפני חסימה אלקטרונית של מערכות GPS. זהו התקן זעיר ובעל עלויות יצור נמוכות הפועל לנטרול גלי רדיו שנועדו לחסום תקשורת GPS. מערכות GPS הן מרכיב מרכזי בטכנולוגיית ה"מכוניות אוטונומיות" ולכן GPSdome מנהלת מגעים עם יצרני רכב.

כלכלה ועסקים

הספינה הכי גדולה שעגנה אי פעם לחופי ישראל. אניית המכולות Maersk Elba בעלת קיבולת של 13,092 TEU שנכנסה ב 2 לפברואר לנמל חיפה קבעה שיא חדש כספינה הגדולה ביותר שעגנה אי פעם לחופי הארץ. נמל חיפה הצטרף רשמית למועדון היוקרתי של נמלים שמטפלים בוניות ענק בקטגוריית ה 14,000 TEU .

אירוע מיזמים בינלאומי לאנשי מקצוע צעירים. כ350 יזמים צעירים הגיעו לכנס להתפתחות מקצועית במרכז יצחק רבין בתל אביב במסגרת תכנית מסע ישראלי. הם זכו להצצה על עולם ה"סטארט אפ" הישראלי, למדו איך להקים רשתות, איך לערוך קורות חיים ואיך ולבנות מותג אישי.

ירושלים מתחרה בתל אביב על תקציבי הסטארטאפ. ב2015 הציב הTime magazin
את ירושלים בראש רשימת ה"האבים הטכנולוגים" המתפתחים בעולם. מס החברות הורד מ25% ל9%. בנוסף לכך תכנית ה Jnext program של הרשות לפיתוח העיר סייעה בשיגורם של 110 מיזמים ירושלמיים חדשים במהלך שנת 2016.

אזורי תעשייה משגשגים ביהודה ושומרון. ביקוש גבוהה לאזורי תעשייה בשטחים. יותר ממאה דונם נמכרו למפתחים בפארק שחק. 60 חברות הגישו בקשה להצטרף ל160 שכבר פועלות באזור התעשייה בברקן. בקרוב יפתח "נחל רבה”, רק 20 דקות מפתח תקוה.

ענקי העסקים של ישראל פורצים קדימה. 2016 הייתה שנת שיא עבור Tower Semiconductor עם הכנסה של 1.25 טריליון דולר, עליה של 30% מ2015 ורווחים של 204 מיליון דולר אחרי הפסדים ב2015. אבל ההישג הזה מתגמד אל מול הצלחתה של "טבע" שרשמה הכנסה של 6.5 טריליון דולר כבר ברבעון הראשון של השנה!

Volkswagen וMobileye . בהמשך לדיווחים קודמים Volkswagen ו Mobileye מתכננות ליישם סטנדרט חדש של מערכות ניווט ב"נהיגה אוטונומית" החל מ2018. דגמי העתיד של Volkswagen ישתמשו במפה מבוססת מצלמה ובמערכת הלוקליזציה Road Experience Management מתוצרת Mobileye.

Wizz Air טסה מתל אביב ללוטון ווארנה.החל מה21 ביולי, Wizz Air תפעיל שלוש טיסות שבועיות בין וארנה בבולגריה (העיר הכי מגניבה על חופי הים השחור) ותל אביב (העיר הכי מגניבה על חופי הים התיכון). החל מה24 ליוני Wizz תפעיל ארבע טיסות שבועיות משדה תעופה לוטון בלונדון לנמל התעופה בן גוריון.

קרן הון סיכון למען שימור אנרגיה. שתי חברות ישראליות , Electra Consumer Products וtechForGood חוברות יחד להקמת פרויקט לקידום טכנולוגיה שמסייעת בפתרון בעיות חברתיות. הפרויקט מכוון לטיפוח יוזמות בתחומי שימור אנרגיה, “האינטרנט של הדברים" ומערכות מיזוג אוויר.

מטפלים במי השפכים של אתיופיה. Emefcy הישראלית מתכננת הקמה של מתקן לטיפול בשפכים שישרת את אחת השכונות של אדיס אבבה, בירת אתיופיה. המתקן ישתמש ב Membrane Aerated Biofilm Reactor של Emefcy לייצור מי קולחין שישמשו להשקיית הצמחייה של השכונה. זהו המתקן השני שEmefcy מקימה באתיופיה.

אבטחה תת-מימית לחופי הודו. החברה הישראלית Aerospace Industries פיתחה וסיפקה לחיל הים ההודי מערכות הגנה ואבטחה מקיפות בשם  ‘Integrated Underwater Harbour Defence and Surveillance System. מערכי החישה של המערכת מאתרים איומים מסירות קטנות, צוללות וצוללנים.

תרבות, בידור וספורט

טעימה מהיינות המשובחים של ישראל. באירוע ה Jerusalem Wine Experience שיתקיים ב 22-23 בפברואר במתחם התחנה הראשונה בירושלים תוכלו לטעום את יינות הבוטיק המשובחים של ישראל. היקבים שמשתתפים באירוע הם "יפו", “רמת הנגב", “מצודה", “ירושלים", “מורלי", “כישור", “תניא", “נטופה" ו"הרואה".

לריהאנה יש "תינוק". אתם אולי זוכרים שב2015 ריהאנה, הקרנפית הלבנה הנדירה, ברחה לזמן קצר מהספארי ברמת גן. מאז ריהאנה הרבה יותר מרוצה מחייה והיא המליטה לאחרונה את העגל הראשון שלה, רמי – הקרנף ה29 שנולד בספארי ברמת גן.

הדולפינים של אילת. הדולפינים של אילת אינם חיים בכלוב אלא חופשיים לבוא וללכת כאוות נפשם. ביולוגים ישראלים גילו שדולפינים קוראים אחד לשני בשמות ולכל דולפין יש את השם שלו. יש להם שפה משלהם והם אפילו מסוגלים לזכור דולפינים מהעבר.

מרתון תל אביב. 40,000 משתתפים נרשמו לאירועי המרתון של תל אביב שיתקיימו ב24 לפברואר. בנוסף לריצת 42 הקילומטרים המסורתית יתקיימו גם ריצת חצי מרטון, ריצת 10 קילומטר, 5 קילומטר, מרוץ אופניים למרחק 42 קילומטר ומיני מרטון לילדים.

מדינה יהודית

ישראל מקבלת את פניהם של מנהיגי נוער מאמריקה הלטינית. קק"ל ערכה את הכנס הראשון של מנהיגי נוער מאמריקה הלטינית בישראל. מתנדבים ובעלי מקצוע צעירים ממקסיקו, ארגנטינה, אורוגוואי, צ'ילה, ברזיל, אקוודור וקובה הגיעו לישראל להיכרות עם הפעילות הנרחבת של קק"ל.

102 מה"יהודים האבודים" של הודו עושים עליה. 102 אנשי קהילת בני מנשה הגיעו לישראל. ובכך נחתמה עלייתם של מי שנקראים "היהודים האבודים". קהילת בני מנשה הם צאצאיהם של יהודים שגורשו מארץ ישראל להודו במאה השמינית לפנה"ס.

"אני ישראל". גרשון ורובה מקליט אלבום סולו של שירים מקוריים, ראשון מזה כמעט עשור. האלבום כולל את השיר "אני ישראל". ורובה אומר, “ישראל היא חלק מאיתנו. היא מולדתנו האמתית ובה אנחנו חיים תמיד ולא חשוב מאיפה באנו ואיפה עומדים הבתים שלנו.”

טסים לחו"ל? קחו אתכם קצת ציונות. יושב ראש הועד הפועל הציוני הלנה גלזר מציגה את "120 שנות ציונות" מיצג של פוסטרים המשתרע על 150 מטרים שהוצב בנתב"ג. המסר של המיצג הוא שגם כשאתם עוזבים את ארץ הקודש בגופכם, לאן שלא תלכו, ברוחכם תוכלו תמיד להיות בישראל.

הספרייה הלאומית קונה 8000 כתבי עט. הספרייה הלאומית של ישראל רכשה במכירה פומבית כ8000 כתבי עט מהאוסף של קרן  Valmadonna . בין כתבי העט ספר תורה מליסבון מ1491, הגדת פסח מפראג מ1556 וספר תנ"ך מהמאה ה16 “מהדורה מלכותית" המודפסת בחמש שפות, עברית, לטינית, יוונית, ארמית וסורית.

השראה לאבוריג'ינים אוסטרליים. Nyunggai Warren Mundine , מנהיג האבוריג'ינים של אוסטרליה, שב לאחרונה מביקורו החמישי בישראל בתוך עשר שנים. הוא אומר: “עמים שבנו עצמם מחדש וחיים בחברה מודרנית ומשגשגת מעוררים בי השראה". הוא בקיא בתולדותיה של המדינה היהודית.

המקור של צבע ה"תכלת" התגלה בירושלים. הממצא האחרון של פרויקט סינון האפר של הר הבית הוא קונכייה של חילזון ים ששימש את היהודים בימי קדם להפקת צבע ה"תכלת". הצבע שימש לצביעת ציציות ששימשו בבית המקדש ולצביעת בגדי הכוהנים עד שאבדה טכניקת הפקת הצבע.

תחזית מזג האוויר של ישראל – גשום וקר עם סיכוי לקשת בענן. ישראל מצפה לגשמי החורף. אל גשמי הברכה מתלווה לעתים קרובות הקשת בענן, האות השמימי שמבטיח שלא יהיה עוד מבול!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה